De juiste methode voor JOUW UX-vraag

Bij YourUX weten we precies welke onderzoeksmethode leidt tot de beste resultaten.   De meest gebruikte methodes voor jouw vragen leggen we graag uit. Wat is jouw UX vraag?

1

Idee vormen

2

Ontwerp valideren

3

Bestaand product verbeteren

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
gebruikerstest prototype

Hoe ervaren gebruikers je klikbare prototype?

Yes! Eindelijk is het klikbare prototype voor je website of app af. Het ziet er geweldig uit, maar werkt het ook? Lukt het gebruikers om te navigeren? Begrijpen ze de call-to-actions en vinden ze de informatie die zij zoeken? De gebruikerstest (usability test) laat je zien hoe gebruikers jouw prototype ervaren, zodat het definitieve ontwerp van je website of app perfect gaat aansluiten.

Gebruikerstest

Hoe ervaren gebruikers je website of app?

Je website of app staat live! Nu wil je weten wat gebruikers ervan vinden en hoe ze je product gebruiken. Werkt het? Lukt het gebruikers om te navigeren? Begrijpen ze de call-to-actions en vinden ze de informatie die zij zoeken? De gebruikerstest (usability test) laat je zien hoe gebruikers jouw website of app ervaren, zodat je deze direct kunt verbeteren.

Concept test

Voldoet je idee of concept aan de verwachtingen?

Het begon met een idee dat inmiddels is uitgegroeid tot een eerste UX-design of concept. En dan zoek je zekerheid: moet ik dit pad wel verder bewandelen? Met een concept test kun je toetsen of je gebruikers net zo enthousiast zijn als jij. En, belangrijker nog, of het concept voldoet aan hun verwachtingen en behoeftes.

Cardsorting

Wat is een logische indeling volgens gebruikers?

Je weet precies welke content er op je website of in je app moet komen. Hoe bied je de informatie logisch aan? En op zo’n manier dat gebruikers snel en gemakkelijk vinden wat zij zoeken? Een cardsorting onderzoek voorkomt dat je fouten maakt bij de indeling van je informatie.

Persona onderzoek

Voor wie maak je de website of app?

Weet jij precies voor wie je jouw website of app maakt? Met een persona onderzoek ontdek je de kenmerken van de verschillende personen in jouw doelgroep. Samen creëren we fictieve voorbeeldpersonen, persona’s, waarvoor jij je website of app gericht kan ontwerpen.

Expert review

Wat zijn quick wins volgens de UX experts?

Als je nog geen tijd of budget hebt voor uitgebreider onderzoek onder gebruikers, kan de expertreview je helpen met de eerste grote verbeterslag. Twee van onze deskundige UX-onderzoekers geven hun review van de belangrijkste knel- en verbeterpunten van jouw website of app.

Treetest

Hoe goed werkt je navigatiemenu?

Denk je dat jouw bezoekers weten waar de belangrijke informatie staat op jouw website? En hoe navigeren ze eigenlijk? Maak het logisch door de gebruikers te betrekken in een treetest.

Customer journey onderzoek

Wat zijn cruciale momenten in jouw klantreis?

De customer journey, oftewel klantreis, is een mooi aanknopingspunt om je producten en diensten nog beter af te stemmen op de behoefte van jouw klanten. Wat zijn de pijnpunten en kansen voor jouw website of app? Dat bepaal je met een customer journey onderzoek.

behoefte onderzoek

Wat zijn de behoeftes van je gebruiker?

Jij stelt je gebruiker centraal, ook online. Maar weet je ook waaraan jouw gebruiker behoefte heeft? En denk je vanuit het perspectief van de gebruiker of vanuit het interne proces? Een behoefteonderzoek geeft antwoord op de vraag: wat wil mijn gebruiker bereiken?

Hoe we je helpen

Inzicht in gebruikers

Leer je gebruikers echt kennen en krijg je snel inzicht in hun gedrag

Gevalideerde beslissingen

Stop met hypothetische discussies en beslis op basis van UX-onderzoeksresultaten

Actiegerichte rapportages

Geen rapport op de plank maar stapsgewijze actiepunten. Aan de slag dus

AVG proof

Onze tools en methodieken zijn altijd up-to-date en AVG proof. Dus geen zorgen over persoonsgegevens

aan de slag

Actiegerichte
rapportages

UX-research is pas echt waardevol als je ook concreet aan de slag kunt met de resultaten. Bij yourUX staat de ontwikkeling en verbetering van jouw website of app centraal. De resultaten moeten waardevol, nuttig en concreet zijn voor jou, want jij moet ermee verder. Geen rapport op de plank. Je krijgt van ons dan ook altijd actiegerichte rapportages:

  • To the point uitleg
  • We maken complexiteit eenvoudig
  • Goed deelbaar met designers
Rabobank

Margot van der Kroon

Content Marketeer bij Rabobank

“Het vernieuwen van IkGaStarten is een project waarbij het tempo hoog ligt; de bouwfase van de website stond al kort na het onderzoek gepland. Door de snelle rapportage en het heldere overzicht in de debrief konden we meteen prioriteiten stellen voor het bouwen van de nieuwe website; over welke features voorrang krijgen en hoe deze moeten werken.”

CIBG

Sonja van Galen

Senior Communicatie Adviseur bij CIBG

“Samen met onze ketenpartners hebben wij de klantreis nu heel goed in kaart gebracht. Met de waardevolle suggesties van de UX-onderzoekers kunnen we verbeteringen aanbrengen in ons werkproces en op onze nieuwe website. De samenwerking met de onderzoekers hebben we als bijzonder aangenaam ervaren. Ze dachten goed met ons mee, leefden zich goed in in onze klant, waren nauwgezet, professioneel en ook nog eens prettig om mee samen te werken.”

ANWB

Pabbles van Hulst

Webanalist en Conversie Specialist bij ANWB

“We zijn heel blij met deze kwalitatieve inzichten, die we heel snel en makkelijk hebben gekregen. De uitkomsten kunnen we goed gebruiken als input voor verdere verbeteringen die we kunnen doen voor de creditcard webpagina.”

UX-LAB

UX-lab met eyetracking

Is jullie team druk en heeft het onderzoek haast? Geen probleem, met onze onderzoeksoplossingen en ervaring is het opzetten van een onderzoek zo gebeurd. Wij nemen jou het werk uit handen en vinden jouw doelgroep voor gericht UX-onderzoek. We voeren het onderzoek uit in ons eigen UX-Lab in Rotterdam met de meest geavanceerde eyetracking techniek. Maar natuurlijk komen wij net zo makkelijk naar jou toe of doen we online onderzoek, zodat we mensen in heel Nederland kunnen ondervragen.

Maarten van den Broek

Maarten van den Broek

Business Lead YourUX

Meer weten over UX-research?

Wil je kennismaken of heb je nog vragen?

Maarten

staat voor je klaar!