Wat zijn cruciale momenten in jouw klantreis?

De customer journey, oftewel klantreis, is een mooi aanknopingspunt om je producten en diensten nog beter af te stemmen op de behoefte van jouw klanten. Wat zijn de pijnpunten en kansen voor jouw website of app? Dat bepaal je met een customer journey onderzoek.

Customer journey onderzoek via yourUX

De situatie

  • Waar maakt jouw website of app het verschil?

Een customer journey onderzoek zet je in als je wilt weten op welk moment in de klantreis je het verschil kunt maken. Hoe richt je jouw website of app zó in dat de gebruiker optimaal bediend wordt?

Misschien is een kleine aanpassing van je huidige website of app voldoende of is het tijd voor een nieuwe aanpak. Een overzichtelijke klantreis laat je zien wat er nodig is en waarom.

Aanpak

  • Verdiepen in cruciale momenten
  • Meekijken mogelijk

Bij een customer journey onderzoek interviewen de experts van yourUX mensen uit jouw doelgroep. We vragen ze te vertellen welke stappen zij zetten, wanneer en waarom.

Met hun antwoorden brengen we de klantreis, of delen ervan, in kaart. Zodat jij ziet wat cruciale momenten zijn en welke emoties er op die momenten spelen.

Typisch customer journey onderzoek

6-8 interviews per doelgroep
60 minuten per gesprek (online of fysiek)
Binnen 6 weken heb je het antwoord op jouw UX vraag

Resultaat

  • Visueel overzicht van jouw klantreis

Na het onderzoek visualiseren we de gehele klantreis digitaal. De focus ligt daarbij op de activiteiten, behoeftes, emoties en vragen van (potentiële) gebruikers op verschillende momenten tijdens de klantreis. We zoomen ook in subgroepen die op bepaalde momenten in de reis een andere behoefte of emotie ervaren.

Een extra optie is om de klantreis te valideren met een kwantitatief onderzoek. Deze cijfers geven nog meer houvast bij de keuze van cruciale verbetermomenten.

Sanne Kempers

Sanne Kempers

UX Researcher

Meer weten over UX-onderzoek?

Wil je kennismaken of heb je nog vragen?

Sanne

staat voor je klaar!