Canal Digitaal heeft een nieuw product op de markt gebracht: de Canal Digitaal TV-app. Hiermee kunnen gebruikers zowel live televisie kijken als series zien. Canal Digitaal wilde inzicht in hoeverre deze nieuwe TV-app door mensen begrepen werd. Ze ontwikkelde drie verschillende landingspagina’s in de app. Door de user experience (UX) van deze drie landingspagina’s te onderzoeken kan Canal Digital de USP's van de app nog duidelijker overbrengen en zo meer enthousiaste klanten werven voor het product.
Via online UX-interviews met respondenten thuis zijn we naar de verschillende landingspagina’s gaan kijken. Hiermee konden we de diepte ingaan en doorvragen waar dat relevant is. De respondenten zijn versluierd uitgenodigd. Dit betekent dat wij hen van tevoren niet gezegd hebben van welk bedrijf de TV-app was. Zo voorkwamen we dat respondenten zich vooraf konden oriënteren en met voorkennis aan het onderzoek zouden deelnemen.
Door door te vragen op verwachtingen en wensen kregen we een goed beeld van het productbegrip, de wensen en behoeften die men heeft naar aanleiding van de landingspagina’s en ontdekten we waardevolle inzichten waar Canal Digitaal nog niet eerder aan heeft gedacht.
We doken dieper in de verwachtingen die men had op basis van de informatie op de landingspagina, de plek op de pagina, de inhoud van de informatie en de relevantie van de FAQ’s.
Canal Digitaal ging direct met de resultaten aan de slag en heeft binnen een aantal dagen aanpassingen gedaan die de landingspagina’s nog prettiger en effectiever maken voor gebruikers.
Dit op basis van:
Door door te vragen op verwachtingen en wensen kregen we een goed beeld van het productbegrip, de wensen en behoeften die men heeft naar aanleiding van de landingspagina’s en ontdekten we waardevolle inzichten waar Canal Digitaal nog niet eerder aan heeft gedacht.
We doken dieper in de verwachtingen die men had op basis van de informatie op de landingspagina, de plek op de pagina, de inhoud van de informatie en de relevantie van de FAQ’s.
Wil je kennismaken of heb je nog vragen?
staat voor je klaar!