Canal Digitaal

Hoe kan Canal Digitaal de landingspagina's van de TV-app optimaliseren?

Canal Digitaal heeft een nieuw product op de markt gebracht: de Canal Digitaal TV-app. Hiermee kunnen gebruikers zowel live televisie kijken als series zien. Canal Digitaal wilde inzicht in hoeverre deze nieuwe TV-app door mensen begrepen werd. Ze ontwikkelde drie verschillende landingspagina’s in de app. Door de user experience (UX) van deze drie landingspagina’s te onderzoeken kan Canal Digital de USP's van de app nog duidelijker overbrengen en zo meer enthousiaste klanten werven voor het product.

Hoe kan Canal Digitaal de landingspagina's van de TV-app optimaliseren?

Opdrachtgever

Canal Digitaal

Vraagstuk

Ontwerp valideren

De UX-vraag

?

Hoe goed begrijpt de doelgroep de TV-app die we willen aanbieden op basis van de landingspagina?

Onze aanpak

Online UX onderzoek

Via online UX-interviews met respondenten thuis zijn we naar de verschillende landingspagina’s gaan kijken. Hiermee konden we de diepte ingaan en doorvragen waar dat relevant is. De respondenten zijn versluierd uitgenodigd. Dit betekent dat wij hen van tevoren niet gezegd hebben van welk bedrijf de TV-app was. Zo voorkwamen we dat respondenten zich vooraf konden oriënteren en met voorkennis aan het onderzoek zouden deelnemen.

  • Online interviews met respondenten in heel Nederland
  • Mogelijkheid om tijdens het onderzoek de diepte in te gaan (kwalitatief online)
  • Medewerkers van Canal Digitaal konden tijdens de interviews anoniem met alle gesprekken meekijken

Doorvragen op verwachtingen en wensen

Zo kregen we een goed beeld van het productbegrip, de wensen en behoeften die men heeft naar aanleiding van de landingspagina’s en ontdekten we waardevolle inzichten waar Canal Digitaal nog niet eerder aan heeft gedacht.

We doken dieper in de verwachtingen die men had op basis van de informatie op de landingspagina, de plek op de pagina, de inhoud van de informatie en de relevantie van de FAQ’s.  

Hoe kan Canal Digitaal de landingspagina's van de TV-app optimaliseren?

Het resultaat

Inzichten voor het verbeteren van de landingspagina's:

Canal Digitaal ging direct met de resultaten aan de slag en heeft binnen een aantal dagen aanpassingen gedaan die de landingspagina’s nog prettiger en effectiever maken voor gebruikers.

Dit op basis van:

  • Een heldere, actiegerichte rapportage met concrete verbeteringen
  • Visuele ondersteuning met screenshots en quotes van sterke- en verbeterpunten
  • Aanbevelingen vanuit resultaten aangevuld met de ervaring van de yourUX-onderzoekers

Maarten van den Broek

Maarten van den Broek

Business Lead YourUX

Meer weten over UX-research?

Wil je kennismaken of heb je nog vragen?

Maarten

staat voor je klaar!