AON

Hoe AON zakelijke klanten betrekt bij het verbeteren van een online platform

Als zakelijk adviseur bij gezondheids-, risico- en pensioenoplossingen is AON een samenwerking aangegaan met het Nederlands Verbond van de Groothandel (NVG). Samen hebben ze een online platform ingericht met informatie en oplossingen voor groothandelsbedrijven. Maar hoe laat je het platform zo goed mogelijk aansluiten bij de wensen en behoeften van je toekomstige gebruikers?

Hoe AON zakelijke klanten betrekt bij het verbeteren van een online platform

Opdrachtgever

AON

Vraagstuk

Ontwerp valideren

De UX-vraag

?

Hoe kunnen we het platform 'Samen voor de Zaak' beter aan laten sluiten op de wensen en behoeftes van zakelijke klanten?

Onze aanpak

Online community voor (UX) vraagstukken

Samen met AON hebben wij een online community opgezet, bestaande uit 200 zakelijke AON-klanten. Via deze community kan AON op een grootschalige en snelle manier de user experience onderzoeken.

In een online vragenlijst hebben we klanten verschillende webpagina’s voorgelegd. Zo hebben we onder andere gevraagd naar:

  • de eerste reactie op een pagina
  • wat klanten wel/niet aanspreekt
  • wat men duidelijk vindt aan de pagina’s

Uit de feedback van klanten kwam duidelijk naar voren welke verbeterpunten de webpagina's hebben en vooral: wáárom ze dat vinden.

Ook gaven klanten uitgebreid inzicht in hun beleving van de vormgeving, de structuur en de toegevoegde waarde van het platform.

  • Zakelijke klanten betrekken in een online community
  • Mogelijkheid om de diepte in te gaan
  • Snel te organiseren binnen verschillende stappen van de website optimalisatie
Hoe AON zakelijke klanten betrekt bij het verbeteren van een online platform

Het resultaat

Inzichten voor verbeteren van het design en inhoud van de website:

Op basis van de feedback heeft AON het huidige platform geoptimaliseerd om zo beter aan te sluiten bij de wensen en behoeftes van haar klanten.

  • Heldere, actiegerichte rapportage met concrete verbeteringen voor de website
  • Naast resultaten in onderzoek ook meer betrokkenheid van zakelijke klanten
  • Ervaring die stimuleert op samen op zoek te gaan naar meer verbeteringen    

Maarten van den Broek

Maarten van den Broek

Business Lead YourUX

Meer weten over UX-research?

Wil je kennismaken of heb je nog vragen?

Maarten

staat voor je klaar!